Mateřská škola

 

Vítáme Vás na stránkách naší mateřské školy

 

„Dítě není nádoba, kterou je třeba naplnit, ale květina,                                                                                                kterou má naše výchova zušlechtit“                                                                                                

Snahou celého našeho kolektivu zaměstnanců mateřské školy je vytvářet pro děti příjemné a tvořivé prostředí, chceme, aby se naše MŠ stala pro děti místem plným kamarádů a místem, kde budou rády chodit. Veškeré činnosti se snažíme organizovat pro děti zajímavým způsobem, aby se každé dítě cítilo jistě, bezpečně a spokojeně. Chceme v dětech probouzet chuť učit se a objevovat, vést je tak, aby na konci svého předškolního období byly jedinečnou a relativně samostatnou osobností.

 

O nás:

Mateřská škola v Nedašově Lhotě byla otevřena 1. září 1980 jako dvoutřídní zařízení. Byla vybudována adaptací a přístavbou z malotřídní ZŠ.   Do této doby byly předškolní děti v péči rodiny. Jako dvoutřídní zařízení fungovala do roku 1983 a potom pro menší počet dětí byla pouze jednotřídní. Od 1. 1. 2003 je škola samostatným právním subjektem, příspěvkovou organizací.

Součástí školy je školní jídelna.

Budova školy je zděná, prostorná, v posledních dvou letech prošla vnější rekonstrukcí.  V roce 2011 byla provedena výměna oken, zateplení a nová fasáda. V létě 2012 byla vyměněna střešní krytina.                                                                                                                                           Budova je obklopena větším dvorkem, jehož povrch byl v době letních prázdnin 2013 obnoven, byl zde pro děti zabudován nový kolotoč, houpadlo a pískoviště.  

Mateřská škola se nachází uprostřed vesnice a po rekonstrukci se stala nepřehlédnutelnou.

Výhodou je blízkost lesa a volné přírody, které často využíváme při pobytu venku.

Děti tak mají dostatek příležitostí k přímému pozorování, které je základem všech činností.                                                                                                                                                                                                                                                          


Kdo se o děti stará:

Ve školním roce 2013 – 2014 je do mateřské školy zapsáno 26 dětí o které se stará:

 

Hana Bůbelová             - ředitelka

Lenka Sívková              - učitelka

Anna Mikušková          - školnice

Anna Fojtíková             -  účetní

Magdalena Fojtíková    - kuchařka

Anna Mikušková          - vedoucí ŠJ

 

 

Kontakty:

Adresa:  Mateřská škola Nedašova Lhota, okres Zlín, příspěvková organizace

              Nedašova Lhota 84

              763 32 Nedašov

 

Tel:       577 335 349 

 

E–mail: msnedasovalhota@seznam.cz

 

Právní forma: příspěvková organizace

                       IČ: 75022681

 

Zřizovatel: Obec Nedašova Lhota

                  Nedašova Lhota 10

                  763 32 Nedašov

 

Denní program:

 

6.30 - 8.00 hod                   scházení dětí, ranní hry dle volby a přání dětí

 

8.00 - 8.15 hod                   hygiena, přesnídávka

                                                                                                                                                                                                                             

8.15 – 9.15 hod                    pokračování her, didakticky zacílené činnosti ve skupinách i

                                             individuálně

 

9.15 – 9.30 hod.                  ovocná přesnídávka

 

9.30 – 11.30 hod                 příprava na pobyt venku, pobyt venku

 

11.30 – 12.00 hod               hygiena, oběd

 

12.00 – 13.45 hod               hygiena, odpočinek, náhradní nespací aktivity pro děti s nižší

                                            potřebou spánku

 

13.45 – 14.15 hod               oblékání, hygiena, svačina

 

14.15 – 15.00 hod               odpolední zájmové činnosti – hry dle zájmu dětí, pokračování

                                           didakticky cílených činností, pobyt venku na školním dvorku

 

Vzdělávací nabídka pro každý den je připravena tak, aby poměr mezi řízenými a spontánními činnostmi byl vyvážený.

Denní řád vychází z potřeb dětí a nahodilých situací, respektujeme specifické zvláštnosti jednotlivých dětí, různé tempo jejich rozvoje a učení. Omezujeme učení předáváním hotových poznatků a slovních poučení a zakládáme je na aktivní účasti dítěte založené na smyslovém vnímání a prožitku dítěte.

 

 

Co se učíme:

Školní vzdělávací program

Naše mateřská škola se nachází uprostřed vesnice, ze všech stran ji obklopují kopce, ze kterých můžeme pozorovat celou obec a krásnou okolní přírodu.

 

                                 „ Na kopec si vyběhneme,

                                  pěkně se tam proběhneme,

                                  pak se kolem rozhlédneme.

                                         Co vidíme?

                                  Kopce, lesy, stromy,

                                  pole, louky, naše domy,

                                         celý krásný svět.

                                  Když sluníčko zasvítí,

                                  všechny barvy rozsvítí.

                                  Zpíváme si, povídáme,

                                  společně s kamarády

                            BAREVNÝ SVĚT    

                                     poznáváme!“

 

Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházeli z této dětem blízké skutečnosti a dali jsme mu název:

 

                             BAREVNÝ SVĚT

 

Pro každý školní rok je vypracován roční projekt, v němž se věnujeme dané oblasti, o které si

myslíme, že zasluhuje naši pozornost.

 

Ve školním roce 2013 – 2014 pracujeme podle projektu:

 

Tajemství písniček z barevných notiček

 

    Když jsou noty na papíře, to ještě nic není,

    teprv  až si zazpíváme, v písničku se změní!

    Písnička je mnohem více nežli zlaté dukáty,

    ztratíme-li peněženku, s písní jsme dál bohatí.

 

V letošním školním roce společně odemčeme klíč k tajemství barevných notiček, které chceme oživit dětskými hlásky. V písničkách chceme najít radost, tvořivé poznávání a prožívání světa přírody, věcí a lidí, harmonii tónů, slov a barev.   

Cílem je při všech činnostech přiměřeně využívat všech forem hudební výchovy, to znamená výchovu i vzdělávání doplňovat hudbou, zpěvem, tancem, hudebními hříčkami, poslechem hudby a snažit se dostat hudbu a písničky do dnešních rodin. Chceme, aby v písničkách svět dítěte ožíval, rozezníval se a svítil kouzlem barevných harmonií, aby se děti radovaly ze všeho, co jim nabídneme k objevení, zkoumání a tvořivé činnosti.

Nechceme však dětem předávat hotové poznatky, ale učit je formou prožitkového učení, vést je k tomu, aby cítily sounáležitost se světem, ve kterém žijí a poskytnout jim nejen uspokojování fyziologických potřeb, ale i potřeb citových a potřebu seberealizace.

 

Celek je rozdělen do čtyř integrovaných bloků a deseti témat s danými podtématy.

Jednotlivá témata jsou zpracována na školní měsíce, ale nejsou pevně ohraničena.

Jejich časovou délku určuje zájem dětí a aktuální dění v mateřské škole.

                                                                                                                                                                                                                                                     

   1. integrovaný blok

 

      Zpívejme si, zpívejme a mějme se rádi

 

Našim záměrem je seznámit děti s prostředím, do kterého přicházejí, naučit se orientovat v těchto prostorách, znát svoji značku, vnímat své místo ve třídě, vnímat režimové uspořádání dne, seznámit se s novými kamarády a zaměstnanci školy, vytvořit si společná pravidla vzájemných vztahů. Poznávat vše, co nás obklopuje se zaměřením na podzimní přírodu, získávat co nejvíce přímým pozorováním poznatky o plodech podzimu, všímat si barevnosti v přírodě, znát význam ovoce a zeleniny pro naše zdraví. V souvislosti s tím se seznámit s lidským tělem.

 V popředí bude zpívat si s dětmi pro radost, dát jim možnost výběru písničky, zpívat ve skupině i samostatně, postupně je seznamovat s rytmickými nástroji Orffova instrumentáře,

rozlišovat zvuky.

 

Září:

Téma:              Cinky,linky zvoneček           

Podtémata:            Zpíveme si, zpívejme                                          

                             Adámku náš  

                             Jede, jede, poštovský panáček                                                                                                                                                                                                             

 

Říjen:

Téma:              Bumta, rata, bubínek

Podtémata:           Šla Nanynka do zelí

                            Kopu, kopu, brambory

                            Já mám doma trnku

                            Pod naším okýnkem

                                       

Listopad:

Téma:             Fidli, fidli housličky

Podtémata:          Prší, prší, jen se leje

                            Vlaštovičko leť

                            Hlava, ramena, kolena, palce  

 

 

 

   2. integrovaný blok  

 

      S písničkou je veseleji, věřte kamarádi

                                                                                                                                                                      

Našim záměrem je seznámit děti s tradicemi a zvyky adventu, vánoc, masopustu. Chceme v tomto kouzelném období plném tajemství umožnit dětem tvořivě a radostně prožívat svátky, povedeme je k pocitu sounáležitosti při zhotovení adventní a vánoční výzdoby školy, výrobě dárků, při společném prožití adventního období a přípravě programu ke společným akcím – rozsvícení vánočního stromku, mikulášská a vánoční nadílka, čertí a andělská školka, vánoční tvoření s rodiči, dětský karneval, fašankový průvod.

Tím se budeme učit dělat radost sobě, ale hlavně druhým, kamarádům, rodičům a všem blízkým lidem. Nezapomeneme ani na zvířátka v lese a ptáčky u krmítka.

Počasí zimního období, sníh a led nám umožní provozovat zimní sporty, posilovat zdraví dětí a jejich otužování.

U předškolních dětí se zaměříme na přípravu k zápisu do školy.

V popředí bude poslech a zpěv koled a písní, kterými chceme děti seznámit s místními tradicemi a zvyky, rozvíjet u nich hudební dovednosti.

 

 

 Prosinec:

Téma:               Cinky, cinky rolničky

Podtémata:            Mikuláši, kdo to tady děti straší

                              Vánoce, vánoce, přicházejí

                              Štědrý večer nastal

 

 Leden:

Téma:               Klimpr, klampr piáno

Podtémata.            Huboval vrabčák na zimu

                              Sněží, sněží, mráz kolem běží

                              Když jsem chodil do školy

 

Únor:

Téma:              Ťuky, ťuky činelky                       

Podtémata:           Já jsem muzikant

                             Až já budu velká

                             Fašanky, fašanky

 

 

 

3. integrovaný blok

 

    Kdo si zpívá, krásu vidí

 

Našim záměrem je uvědomit si změny v přírodě spojené s příchodem jara, společně oslavit a přivítat svátky jara – velikonoce, seznámit děti s lidovými tradicemi a zvyky, vést děti k vnímání pravé podstaty těchto svátků prostřednictvím praktických činností – výtvarných, pracovních, hudebních, pohybových.

Sama příroda přichystá řadu pozorování a činností – zelenající tráva, první jarní květiny, pučení stromů, mláďata zvířat, práce lidí na zahrádkách a polích.

Budeme u dětí utvářet povědomí o tom, že planeta Země je společným domovem pro rostliny, zvířata i lidi, z nichž nelze žádný druh nadřazovat, ba naopak cítit sounáležitost a zodpovědnost.

Povedeme děti k pojmenování některých známých zvířat a rostlin, k dovednostem vyhledávat informace v dětských encyklopediích.

V popředí bude zpěvem navozovat radostnou atmosféru, učit se vyjádřit rytmus v písničkách, vnímat vlastnosti tónu – výška, síla, barva, délka.

 

 

 Březen:

Téma:                   Písky, písky, píšťalka

Podtémata:                 Zimo, zimo, táhni pryč

                                   Žežuličko, kde jsi byla?

                                   Když jsem já sloužil

                                   Dneska jedem do ZOO

 

Duben:

Téma:                    Tramtarata trumpeta

Podtémata:                  Čížečku, čížečku, ptáčku maličký

                                    Přišel jsem k vám na koledu

 

 

 

4. integrovaný blok

 

    S písničkou zaplavme zem celičkou

 

Našim záměrem je připravit oslavu svátku maminek , aby přinesla mnoho zážitků k upevnění vzájemných vztahů dětí k mamince, rodině a k ostatním lidem. Chceme u dětí pěstovat povědomí o tom, že pokud chci udělat někomu radost, je třeba hodně úsilí k tomu, abychom dovedli věci do určitého konce.

Netradičními aktivitami a činnostmi připravíme oslavu svátku dětí, rozloučení s předškoláky. Při společných rozhovorech posilujeme povědomí dětí o existenci jiných kultur, o jiném způsobu života v jiných částech světa.

Využijeme letního počasí k co nejdelšímu pobytu venku, k výletům při nichž budeme posilovat zájem a radost z objevování nového, seznámíme se s dopravními prostředky, připomeneme dětem, jak se chránit před úrazy, kdo nám pomůže při nebezpečí.

V popředí bude přenášení co nejvíce činností do přírody - teplé počasí, slunce, louka plná kvítí a drobných živočichů, les a jeho plody budou předmětem různých pohybových, pěveckých, výtvarných a pracovních činností. Seznámíme se s lidovými hrami, tanečky, popěvky, písněmi a říkadly.

 

 

 Květen:

Téma:                Brnky, brnky kytara

Podtémata:              Mámo má, mám tě rád

                                Tancovala žížala

                                V té naší zahrádce roste kvítí

 

 Červen:

Téma:              My jsme muzikanti  

 Podtémata:         Už jde léto  

                            Jede, jede vláček 

                            V jedné mořské pustině                                                                                                         

                            

 

 Vzdělávání se uskutečňuje během celého dne ve všech činnostech a situacích, které se v MŠ naskytnou, jedná se o spontánní aktivity a řízené činnosti individuální, skupinové i kolektivní.

Formy vzdělávání mají především charakter her a činností pro děti zajímavých, které probouzejí v dětech aktivní zájem dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat nové věci.

 

 

Další aktivity:

Schůzka rodičů

Návštěva ekologického centra Veronica Hostětín

Návštěva loutkoherce v MŠ

Využití plodů podzimu, sběr přírodnin

Podzimní tvoření s rodiči

 

Mikulášská nadílka, čertí a andělská školka

Rozsvícení vánočního stromku u MŠ a OÚ s programem dětí

Návštěva Kosenky ve Valašských Kloboukách, betlému v Horním Lidči

Vánoční tvoření rodičů a dětí

Vánoční nadílka, společné posezení rodičů, dětí a zaměstnanců MŠ

Zimní radovánky na sněhu

9. ples mateřské školy

Dětský karneval pro celou obec

Fašanky – maškarní rej a průvod obcí

 

Vynášení Moreny

Velikonoční tvoření s rodiči – malování vajíček a vel. dekorací

Stavění a kácení máje

 

Oslava svátku maminek- program dětí, společné posezení

Návštěva 1. třídy ZŠ, ŠD v Nedašově

Oslava dne dětí

Cyklistické závody

Sportovní olympiáda dětí

Cesta vlakem na Čertovy skály

Návštěva jízdárny v Lipině

 

Společný výlet s rodiči

Návštěva divadelních a filmových představení dle nabídky v Brumově

Výlet na hrad Brumov

Návštěva muzea v Brumově

Delší vycházky v letním období do vzdálenějších částí obce

Rozloučení se školáky a společné zakončení školního roku 2013- 2014

https://msnedlhota.rajce.idnes.cz/

 

 

 

 


Tvorba webových stránek zdarma Webnode